FrederikFrederikBruger på akvarie - danmarks største akvariegalleri
Dato: 2015-2-21

Frederik Tilmeldt: mar 2013
Emner: 15
Svar: 247
Akvarier: 3

Bestilling af planter?

Hej AG.
Er der nogle her inde som har erfaringer med at bestille akvarieplanter på nettet?
De dyrehandler som ligger i mit nærvær, har ikke det helt store udvalg af planter. Jeg har så set at Petworld har rigtig mange flotte planter jeg godt kunne bruge, men shoppen ligger for langt væk. SÅ... mit spørgsmål lyder på om det kan lad sig gøre, eller tager planterne skade under transporten?

http://www.petworld.dk/

Gå til sidste svar »

Svar til: Bestilling af planter?

• Sugemallen Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 8
    Svar: 42
    Akvarier: 1
    4 år siden

Jeg har dog ikke bestilt planter fra Petworld før, men har bestilt planter og fået dem med post flere gange..
    Alle gange har de været pakket forsvarligt ind
    Især Avifauna var MEGET omhyggelige med indpakningen, både så de var beskyttede mod tryk og knæk, men også så de var isolerede for kulden

• Frederik Tilmeldt: mar 2013
    4 år siden

Super tak
    Min lokale dyrehandel, deres plante-afdeling kunne godt minde lidt op sahara ørkenen

Der er altid mangel på planter. planterne holder ikke særligt længe (Sikkert mangel på vedligeholdelse). vandet er tisgul, og der ligger planteaffald på bunden og så til sidst, så er der alger på siderne af glasset og på nogle af bladende Men deres fisk har det super godt, og svømmer i klart vand og de ser ikke tynde og dårlige ud

4 år siden

Sådan er det også i nogle af de dyrehandler jeg kommer.. Jeg bestiller faktisk helst planter online, for der synes jeg man får nogle fine eksemplarer

Jeg fik disse flotte Javabregner fra Avifauna sidst jeg bestilte

4 år siden

Og de var pakket så fint ind, først i vådt avispapir, så i en plastpose med knude på, i en termopose, og avispapir rundt om til sidst igen.. Oven i det, lå der sådan en fætter her i kassen også, for at de ikke skulle blive for kolde, den var tilmed stadig lun da jeg modtog pakken

4 år siden

Måske man skulle holde sig fra petworld hvad planter angår. Skulle til at lægge i kurven hvor der så popper noget op med følgende tekst: ''Grundet lave ude-temperaturer sender vi ikke planter når temperaturen bevæger sig under frysepunktet - vi beklager''.

Betyder det godt indpakket eller dårligt indpakket?

4 år siden

Ikke godt nok indpakket i hvert fald...

Jeg bestilte mine planter i starten af februar, mener det var der vi havde rimelig koldt vejr, hvis jeg husker rigtigt.. Og det klarede planterne fint, da de jo var pakket rigtig godt ind

4 år siden

Jeg synes bare ikke at Avifauna har så stort et udvalg af planter desværre. Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle Nymphaea lotus zenkeri. Jeg synes de er så flotte og så giver de akvariet en anden farve

4 år siden

Så må du kigge videre

Men hold dig fra minizoo.dk
    Du kan jo tjekke Trustpilot og se hvad jeg mener...
    Jeg har selv været uheldig med dem...

4 år siden

Må jo bare køre længere efter det så

4 år siden

Der er ikke andet for

4 år siden

Har du så erfaring med plantesubstrat?

4 år siden

Nej desværre

• Britta H Tilmeldt: feb 2015
    Svar: 2
    Akvarier: 2
    4 år siden

Jeg har med held flere gange bestilt planter både fra den blå avis, og fra gul og gratis, og fået flotte og sunde planter. Har lige igen bestilt fra den blå avis. Man får også planterne en del billigere på den måde.

4 år siden

Ja men det er nogen specielle planter som ikke er så udbredt jeg godt kunne bruge, og dem har mine dyrehandler bare ikke. På DBA ser jeg dem sjældent og så er de solgt

Svar til: Bestilling af planter?

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...