Benedicte BBenedicte BBruger på akvarie - danmarks største akvariegalleri
Dato: 2014-8-6

Benedicte B Tilmeldt: aug 2014
Emne: 1
Svar: 5

Opstart af et akvarie igen :)

Hej alle
Jeg er i gang med at opstarte mit akvarie igen efter flere års pause..

Stoppede med , akvarie verdenen da jeg fik meget dårlig vejledning af dyrehandler, så lysten forsvandt..

Jeg har et Juwel Panorama 180 liter..

Kan anbefale en god dyrehandel i Nordsjælland, der vejleder ordentligt?
Der også har Juwel produkter
Jeg har undersøgt pumpen og det tilhørende mundstykke. Det kan ikke sidde korrekt mere, kan det være skrumpet?

Pt, er det ved at blive vasket over. Samt gruset er blevet lagt i en stor balje så støv og snavs kan forsvinde.

Håber på at nogle gode ideer

Gå til sidste svar »

Svar til: Opstart af et akvarie igen :)

• Saad S Tilmeldt: apr 2013
    Emner: 6
    Svar: 243
    Akvarier: 3
    Fotoalbum: 1
    Videoer: 2
    5 år siden

Ud med juwel ind med eheim ..det gas

Aner Intet om juwel men måske skulle du blæse den med noget SYREFRI silikone..

Hvis du skal have gruset rent så skal du have hånden ned i det og få det røret rundt og skift vand samtidigt.

• Benedicte B Tilmeldt: aug 2014
    5 år siden

Hehe

Tak for svar.

Ja, pt venter jeg på at kunne hente nogle flere baljer så jeg kan rense det helt perfekt. Det er nemlig i øjeblikket i en stor balje.

Jeg var bare nødt til at putte vand i det, da katten fandt gruset meget spændende og var ved at sætte sig til rette Fik heldigvis fjernet hende i tide

Har du erfaring med at bruge flamingo under tanken, til at mindske rystelser i akvariet?

Jeg læste det på en anden side nemlig?

5 år siden

Slem mis..

Rystelser har jeg aldrig hørt om.. jeg ved folk bruger det for at beskytte undersiden af akvariet typisk fordi der sidder nogle skruer som kan trykke ind på glasset brugte selv et lille stykke pap

• Rasmus M Tilmeldt: aug 2013
    Svar: 13
    5 år siden

Gør dig selv en stor tjeneste, og find ud af hjemmefra hvilke fisk du gerne vil have.

Der findes masser af artsbeskrivelser, og hjælpsomme folk på internettet. De fleste akvarieforhandlere vil bare sælge fisk... Men der findes dog seriøse forretninger.

Find ud af hvilke fisk du vil have, indret dit akvarie efter det og gå så på jagt efter fiskene!

• Benedicte B Tilmeldt: aug 2014
    5 år siden

Hej
    Ja, det har jeg også tænkt mig at gøre Ja en dårlig oplevelse med en dyrehandler der bare ville sælge uanset hvad, skræmte mig væk fra akavarium verdenen

Jeg har tænkt mig:
    8-10 neonfisk
    Nogle dværg sugemaller.
    Måske nogle platyer.

5 år siden

Lyder fint.. Som start ville jeg nok køre med platyer før du smider neonfisk i..

• Rasmus M Tilmeldt: aug 2013
    Svar: 13
    5 år siden

Jeps. Neonfisk er lidt sarte med vandkvaliteten - Så det skal gerne køre inden da

5 år siden

Jaa det siger de jo.. Men har aldrig haft problemer med neonfisk havde mine som "test" fisk i 54 liter ;-/ da jeg startede for snart 3 år siden de overlevet allesammen. De nået at blive omkring de 4 cm før jeg solgte dem videre. Det var dog rød neon

• Mickey S Tilmeldt: sep 2014
    Svar: 1
    Akvarier: 1
    5 år siden

tag til vallensbæk og i i cichlidecentret super god vejledning du for dig der og de har alt man skal bruge

cichlidecentret.dk kan du se deres udvalg vis du går ind på der webshop

Svar til: Opstart af et akvarie igen :)

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...