Nico PNico PBruger på akvarie - danmarks største akvariegalleri
Dato: 2019-8-3

Nico P Tilmeldt: aug 2019
Emne: 1
Svar: 2

Hjælp til Eheim proff4+ 600

Hejsa. Jeg har købt en brugt proff4+ 600. Har investeret i nye filtre og filter medier. Alle dele er der, og jeg har set flere videoer på youtube om hvordan man installerer sådan en Karl. Men, selvom jeg har chekket og tripple chekket, så får jeg den bare ikke til at fungere.
Den manuelle pumpe, fungerer, men det virker som om at den “arbejder forgæves”. Jeg kan høre motoren der arbejder, og når jeg fjerner slange koblingen, og tænder pumpen og hælder vand i indsugningstragten, så pumper udgangen lystigt vand ud. Så jeg ved at pumpen virker. Men uanset hvor meget jeg bruger den manuelle pumpe, så sker der ingen ting. Er der nogen der har gode råd?

Gå til sidste svar »

Svar til: Hjælp til Eheim proff4+ 600

• Glasmallen Tilmeldt: feb 2014
    Emner: 8
    Svar: 30
    Akvarier: 2
    1 måned siden

Lyder som det jeg også oplevede.

Der skal være vand i HELE dens system, og selvom man syntes at der ér det, så kan det alligevel kræve en "million" tryk på den der store pumpeknap. Vi har været 2 om at starte den, indtil videre.
    En trykkede og en anden holde for den ene slange imens, og lod begge slanger få fri adgang når der blev sluppet, indtil den pludselige var i gang, og kørte selv. Jeg håber at kunne starte pumpen selv engang.

• Nico P Tilmeldt: aug 2019
    1 måned siden

Jeg har fået den til at virke. Løsningen kom i et godt råd fra en prof. Rådet var at den ventil klap, der er i øverste filter kasse lige under pumpe enheden, skulle fjernes- Den havde alligevel ingen vigtig virkning.
    Jeg er ikke synderligt imponeret af pumpen generelt. Den "justerings tap" der kontrollerer vand gennem strømingen, er siden knækket af. Og det uden at den var udsat for unormal brug. Så nu kan jeg ikke ændre på vand flowet. Det er ikke godt nok.

• Glasmallen Tilmeldt: feb 2014
    Emner: 8
    Svar: 30
    Akvarier: 2
    1 måned siden

Jamen så fik jeg selv et et tip.

Pumpen skal virke og intet skal knække, længere burde den bare aldrig at være - for det er jo ligesom dét vi akvarister vil have.

• Nico P Tilmeldt: aug 2019
    1 måned siden

Ja lige netop, og til den pris burde pumpen altså kunne holde.

Svar til: Hjælp til Eheim proff4+ 600

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...