Kennie MKennie MBruger på akvarie - danmarks største akvariegalleri
Dato: 2014-8-11

Kennie M Tilmeldt: maj 2013
Emne: 1
Akvarier: 1

surt vand ?

hej jeg har for nyligt købt mig nogle stubbe og pinde til akvariet . kan ikke huske hvad de hed ud over de var fra afrika problemet er at jeg har skiftet vand og skiftet vand men det orange-brune farve fra stubbene vil ikke holde op akvariet er klart i vandet og flot i 1-2 dager efter vandskift og så er det tilbage igen ... ville bare høre om i kendte nogle tricks eller noget:)

på forhånd tak

Gå til sidste svar »

Svar til: surt vand ?

• Saad S Tilmeldt: apr 2013
    Emner: 6
    Svar: 244
    Akvarier: 3
    Fotoalbum: 1
    Videoer: 2
    5 år siden

Det normalt af trærødder udskiller farve, og det vil de gøre i laaaaaaaang tid! Du kan smide aktivt kul i dit filter, det vil tage farven. Men det vil komme igen hvis du fjerner det. Har hørt historier om kogning af trærødderne skulle hjælpe. Men har aldrig selv praktiseret det.
    Personligt syndes jeg det meget pænt, med den brune farve det giver et mere naturligt udseende. Du skal huske, at farven ikke skader fiskene.

• Rasmus M Tilmeldt: aug 2013
    Svar: 13
    5 år siden

Du kan gøre det at du koger dine rødder, det trækker en del af farven ud. Og ellers er det bare at blive ved med vandskifte.

Nogle fisk har dog positivt gavn af det brune sure vand.

Svar til: surt vand ?

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...