Anne Marie HAnne Marie HBruger på akvarie - danmarks største akvariegalleri
Dato: 2014-4-19

Anne Marie H Tilmeldt: apr 2014
Emne: 1
Svar: 2

Havedam

Hej, jeg har fået lavet mig en havedam ude i haven, og overvejede om jeg skulle have nogle guldfisk i, den er dog ikk så stor igen, omkring 25 cm dyb, nogle steder næsten 30. Den er ca 2x2 meter, aner ikk hvor meget vand der er kommet i, men en del. Kan de klare sig i det? og hvad skal man bruge ellers af udstyr?

Gå til sidste svar »

Svar til: Havedam

• Karl K Tilmeldt: feb 2014
    Emner: 5
    Svar: 63
    5 år siden

Et havedams filter, vil jeg gå udfra, ved ikke særlig meget om havedamme.

• Slørhale-nørden Tilmeldt: jun 2013
    Emner: 10
    Svar: 137
    Fotoalbum: 4
    Videoer: 4
    5 år siden

Et varmeanlæg til om vinteren

• Slørhale-nørden Tilmeldt: jun 2013
    Emner: 10
    Svar: 137
    Fotoalbum: 4
    Videoer: 4
    5 år siden

Kan fortælle dig den ca er på 1000 liter hvis de mål du fortæller om altså passer nogenlunde.... (højden gange lænden gange breden omsat til liter )

• Frederik Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 15
    Svar: 247
    Akvarier: 3
    5 år siden

Så hellere tage dem ind om vinteren. Mine Koi-Karper døde fordi mit varmelegeme på uforklarlig vis gik i stykker. Men et filter ja, og så måske en hule de kan gemme sig i da dammen ikke er så dyb

• Saad S Tilmeldt: apr 2013
    Emner: 6
    Svar: 243
    Fotoalbum: 1
    Videoer: 2
  • Karl K Tilmeldt: feb 2014
    Emner: 5
    Svar: 63
    5 år siden

Hvor tit laver man egentligt vandskift på sådan en ?det kan vel ikke være meget anderledes end et stort akvarie, og der gælder jo stadig ugenlige vandskift.

5 år siden

skal først købe mig et hus el. lign. før jeg roder mig ud i en havedam

• Anne Marie H Tilmeldt: apr 2014
    5 år siden

Tak for svar, ja ved godt at de ikk kan overleve der om vinteren. men kan se at den lige skal justeres lidt, den holder ikk på vandet, havde ikk gidet og bruge 400 kr på bassinfolie så har bare brugt en presenning. Men kan godt ske at jeg er nød til det alligevel, også tror jeg at jeg vil prøve at grave den lidt dybere, men kan ikk grave den ret meget mere dyb pga en masse rødder fra en træstub, fik det meste op igår, men der er stadig lidt. men kunne måske prøve at se om jeg kan grave lidt mere ned i den ene ende bare. Dog vil jeg heller ikk grave den for dyb, for bor til leje og tror at når jeg flytter så skal jeg fylde hullet igen.
    Men tak for svar. Jeg havde tænkt at der skulle en vandpumpe på, og den bliver købt nu her i næste måned. Hvor længe skal vandet stå før der må komme fisk i?

5 år siden

Syndes du skal checke mit link fra før der sidder flere folk med have damme end på AG

• Anne Marie H Tilmeldt: apr 2014
    5 år siden

Det vil jeg gøre, tak

Svar til: Havedam

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...