Frederikke BFrederikke BBruger på akvarie - danmarks største akvariegalleri
Dato: 2014-4-11

Frederikke B Tilmeldt: apr 2014
Emner: 2
Svar: 6

Ny fiske ejer

Hej alle sammen.
Jeg har lige overtaget en kamp fisk og vil gerne hører mere om pasning af vand og alt det der man skal vide om fisk. Jeg synes den virker lidt stresset? Er det fordi han lige er blevet flyttet (to dage siden) eller er det akaveriet (han har boet der i 2 måneder) som gør det? Også ekstrem social fisk, der kommer frem lige så snart han kan "høre" og/eller se mig, er det normalt af en fisk? Den går alene i akaveriet.

Gå til sidste svar »

Svar til: Ny fiske ejer

• Frederik Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 15
    Svar: 247
    Akvarier: 3
    5 år siden

Der er ingen ilt. Og en bowle er ikke et hjem for nogle som helst fisk.
    Køb noget større hvor der filter i. Og så skal den have nogle ægte planter, som kan indtage afføring osv. Den mangler ilt og hvis den ikke får det, så dør den

en god ide: http://www.petworld.dk/product/akvariesaet--bowler/hexa-20-startersaet.aspx#top

5 år siden

PS.
    Hvis du køber et større akvarie som har et filter, kan du også købe måske 2 Pansermaller som kan holde bunden ren for madrester Han har heller ikke noget varme. De ville gerne have en vendtamparatur mellem 25-28 grader. Så skynd dig at købe noget større med filter, varme og det hele Du ville hurtigt kunne se en udvikling

• Saad S Tilmeldt: apr 2013
    Emner: 6
    Svar: 243
    Fotoalbum: 1
    Videoer: 2
    5 år siden

Kampfisk har ikke brug for ilt i vandet da de er besiddelse af en ekstra organ som kaldes en labyrint som gør at de kan absorbere ilt fra atmosfæren, sagt lige ud så trækker de vejret http://da.wikipedia.org/wiki/Siamesisk_kampfisk
    Vandskift en gang om ugen og nogle ægte planter så den glad

• Slørhale-nørden Tilmeldt: jun 2013
    Emner: 10
    Svar: 137
    Fotoalbum: 4
    Videoer: 4
    5 år siden

Bowler er NO GO!

• Karl K Tilmeldt: feb 2014
    Emner: 5
    Svar: 63
    5 år siden

Er meget uenig med Saad.
    Det er korrekt de ikke har brug for ilt, da de kan trække vejret, men temperaturen er ikke iorden. Det er en tropisk fisk, og skal have en høj temperatur.
    Den er i alt for koldt vand, og højst sandsynligt også beskidt da der intet filter er.
    Du skal have et akvarie på minimum 20l til ham, (Ikke en bowle, da den har et for lillle bundareal, og generelt bare er for lille.) Hvis ikke du er interesseret i at opgradere akvarie, kan du nok finde nogle at give ham til herinde, eller et andet sted. (Jeg ved ikke hvor meget disse går for, så du kan evt. også sælge ham.)
    Der er mange billige 54l startersæt både i dyreforretninger, og på DBA, og disse akvarie sider. 20l er et abselut minimum, jo større, jo bedre. Jeg har ingen erfaring med bowler, så jeg kan ikke sige hvor tit du skal skifte vand, men jeg vil gætte på 10% hver anden dag.

5 år siden

Du er altid velkommen til at stille spørgsmål herinde, hvis der er andet du er i tvivl om.

• Frederikke B Tilmeldt: apr 2014
    5 år siden

Synes godt nok bare det er dyrt at skulle af med 500-700 kr for en enkel fisk, men vil jo stadig gerne have den

5 år siden

@ Karl nu nævnte jeg aldrig temperaturen

Men jeg giver dig ret i at de trives bedst i højere temperature

5 år siden

Du kan få et 54l for 300,- brugt

5 år siden

Ved ikke om det er tilladt, men kender i et lille akvarie til billige penge evt brugt?
    Altså bare minimum størrelsen..? Er jo helt ny inden for denne verden, så det skal være et helt start sæt

5 år siden

De helt små akvarier er normalt nano akvarier, og koster mere en 54l startsæt med alt. Måske skulle du sælge kampfisken, og komme ind i hobbyen med noget hvor du har mulighed for at have nogle flere fisk ind bare en. Ved som sagt ikke særlig meget om kampfisk, så måske er jeg forkert, men har hørt de er ret aggressive, og derfor skal gå alene, men igen måske er jeg forkert omkring dette.

5 år siden

..mod hinanden primært

5 år siden

Se nu på mit link. Et akvarium med Lys og filter, til kun 550 kr. Du kan også gå på dba. Der er mange som sælger et 54L akvarium med lys, varme, filter, bunddække og måske også dekortioner, til kun 2 - 400 kr. En bowle er et fængsel for fisk.

du kan godt have Pansermaller og andre fredlige maller til at gå med den

5 år siden

Så hvidt jeg lige har læst mig til var jeg forkert omkring deres aggression, og Saad har ret, omkring det De skulle godt kunne gå med andre fisk, så længe de ikke har store finner, så de forveksles med andre kampfiske hanner. Om det passer ved jeg ikke.

5 år siden

Nu skrev jeg primært.. Men har oplevet 4 kampfisk hunner riv hoved af en lille neon.. True story D-:

Men eller en fanatisk lille fisk som desværre ikke lever mere end 2-2,5 år. Sådan nogle 4 hunner og en han i et 54 liter er super fedt at se på

5 år siden

Halfmoon

5 år siden

Slørhale

5 år siden

Og omvendt (-; min tidligere halfmoon fik også god tæsk af en noget større hun

Man skal også passe på med hunnerne fordi nogle gange er de rent faktisk kort finnede hanner

5 år siden

Puha jeg er ikke så meget til cichlider )-: men ellers syndes jeg du skulle lave en ny tråd

5 år siden

Saad. Er bare så vild med din Halfmoon kampfisk Hvor har du dog anskaffet dig sådan en fantastisk flot fisk? Dem jeg ser i fiskehandlerne er røde og andre er blålig i det. Men den der. WOW den er smuk

5 år siden

Den var også pænt dyr gav 200kr for den hos Neonfisken.. den Er desværre død nu )-:

5 år siden

ej hvor trist

5 år siden

Tak for svarende alle sammen, har fået et rigtig flot og lækkert akvarie nu, som har det hele og min fisk leve rigtig godt

5 år siden

Hvad str er det nye?

5 år siden

Lyder godt

5 år siden

25 liter mener jeg, men kan evt tage et billed imorgen

• Glasmallen Tilmeldt: feb 2014
    Emner: 8
    Svar: 30
    Akvarier: 2
    Annoncer: 1
    5 år siden

Har selv haft 4 kampfisk, har ikke oplevet dem æde andre af mine fisk, udover at mine hunner plukkede finnerne af min han
    Hunner kan godt være flere sammen, men hanner alene. De behøver ikke at være helt alene, bare de andre beboere i akvariet ikke minder om en kampfisk, farverige bla.
    Du kan sagtens have bla. amanorejer i dit akvarie
    De holder også bunden pæn i dit akvarie

Held og lykke med din kampfisk!

Svar til: Ny fiske ejer

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...