Patrick PPatrick PBruger på akvarie - danmarks største akvariegalleri
Dato: 2014-1-15

Patrick P Tilmeldt: mar 2013
Emner: 16
Svar: 31
Akvarier: 3

Guppy yngel, pasnings guide?

Hej allesammen
Nu håber jeg at i kan hjælpe mig, for har kigget rigtig meget rund efter hvordan man bedst passer ens guppy yngel, og har ca fundet en milliard svar -.-

Er der nogen der kunne give mig en mere eller mindre målrettet guide til hvordan man bedst ville kunne passe dem og få dem til at vokse?

Jeg takker på forhånd

Gå til sidste svar »

Svar til: Guppy yngel, pasnings guide?

• Frederik Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 15
    Svar: 256
    5 år siden

Køb planten Cabomba caroliniana. Sæt nogle fast i bunden og lad nogle ligge frit i overfladen. den plante er tæt så de kan nemt gemme sig. Og så har de adgang til flagefoder, da det kan flyde ind mellem planterne i overfladen. Så de kan spise i fred. Jeg startede også op med guppyer som min første fisk. Den plante gjorde at 5 fisk blev til 100 fisk

• Tim N Tilmeldt: apr 2013
    Emner: 33
    Svar: 194
    Akvarier: 7
    5 år siden

Foder 2 gange om dagen og foder kun lidt
    Skift vand hver uge og rens bunden godt

• Patrick P Tilmeldt: mar 2013
    5 år siden

Jeg tænkte mere hvordan jeg kunne optimere min yngel, de er i separat tank med RC rejer

5 år siden

Optimer?
    Men du at få flere ?
    For hvis det er der du vil skal du jo bare sørge for at have en masse guppyer gerne 2 hunner pr. Han og så bare holde godt øje med dem
    Når en guppy hun har født og kommer over til hannerne igen går der ca. 2 dage så er hun gravid igen . Der går så ca. 21-30 dage så føder hun og sådan fortsætter det ellers bare
    Søger for at skifte vand ved dem da det fremmer deres lyst til at yngle

5 år siden

tænkte ik så meget på formering, da det mere eller mindre kommer af sig selv, men mere det at få nogle stærke fisk i sidste ende, og ik bare nogen der har vokset hurtig også er blevet nogle skvat, hvis du forstår?

5 år siden

Nårh på den måde
    Jamen den måde du får de aller "stærkeste" fisk på er at lave dit alm. Akvarie så godt, med tæt bevoksning i den ene ende og en helt masse huler så de kan gemme sig. Der er ikke så mange unger der overlever men du får kun de stærkeste fisk. Det er jo sådan det sker i naturen. Kun dem der finder gode skjul og er kloge nok overlever

5 år siden

jeg tvivler på at mine rc rejer snupper noget af ynglen, da jeg har mit 54 liter som akvarium, kun for rc rejer og guppy yngel

5 år siden

Men du skal ikke flytte guppyerne fra det store akvarie hvis du gerne vil sortere de svage fra så skal de jo overleve i det akvarie hvor de andre guppyer er
    Det er jo naturens gang
    De kan jo ikke lige blive flyttet i naturen hvor de kommer fra der er det de stærkeste og klogeste der overlever

5 år siden

jeg har fået yngel fordi min søster har købt guppyer, hvor jeg så har lige har lånt hunnerne når det var ved at være tid.
    og det jeg mener er at man helt sikker kan få store guppyer på ingen tid, men så er det bare ik sikker de kan holde til så meget, som hvis man lade dem få lidt mere tid til at vokse op også blive stærkere

5 år siden

Jo mere du passer på dem og skåner dem jo svager/ynglinge bliver de. Deres naturlige måde er den sundestes og mest rigtige måde at leve på. Og det er ved at blive født i det vand på det sted hvor de lever og de svage vil blive spist og de stærke vil leve sådan er naturen.
    Når vi her hjemme fanger hunnerne og tager dem over i et fødekar hvor de så føder og de bliver sat tilbage i det store akvarie. Allerede der gør vi noget der er så langt fra deres natur.
    Når ungerne nu er født og de ligger i en fødekasser hvor der ingen huler eller planter er. Lære de ikke at de skal gemme sig, de lære ikke at det kan være farligt at leve. Derfor vil stort set alle ungerne overleve svage som stærke. I naturen var de blevet født i en hule eller i tæt bevokset områder, og allerede fra starten af havde de lært at gemme sig i huler og ved planter.

Så det vi gør her hjemme med af afskille dem er kun for vores egen skyld ikke for fiskens.

Håber det var svar på dit spøegsmål, ellers må jeg melde pas og sige at jeg ikke forstår hvad du mener

• Cisse D Tilmeldt: feb 2014
    Emner: 7
    Svar: 14
    5 år siden

Normal temperatur - ikke for varmt! planter de kan skjule sig i. Foder dem men med omhug de beholder ikke alle samme str i hele processen. Men sørg for at de får en fin mængde af hvad de behøver.. så du ikke skynder på dem og får sårbare fisk som du nok ikke ønsker knus

• Peder R Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 54
    Akvarier: 2
    5 år siden

Den her bog er super god og lidt nørdet...! Har selv haft meget glæde af den... http://www.saxo.com/dk/guppyer_kenneth-duelund_indbundet_9788778574886?gclid=CLnFrq3Rw7wCFWbqcgodD2gATA

Svar til: Guppy yngel, pasnings guide?

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...