Morten RMorten RBruger på akvarie - danmarks største akvariegalleri
Dato: 2013-10-5

Morten R Tilmeldt: mar 2013
Emner: 3
Svar: 7

Hvem skal bo her?

Hej Akvarister!

Mit Paludarium, som det hedder (ca. 50/50 land og vand, her lidt mere vand), er snart ved at være færdigt. Der mangler lidt akvarieplanter, lidt småsten og måske en gren eller to.

Men vil gerne spørge jer, hvad I synes der skal i? Jeg har selvfølgelig mine egne tanker og idéer, men vil gerne høre jeres først :)!

Ved faktisk ikke hvor mange liter der er i.. Landdelen tager jo en del. Så helst kun forslag til fisk, der kan trives i små akvarier eller små amfibier o.lign.

Beklager billedet er lidt utydeligt og med rødt skær

Gå til sidste svar »

Svar til: Hvem skal bo her?

• Betina S Tilmeldt: mar 2013
    Emne: 1
    Svar: 63
    Akvarier: 4
    Fotoalbum: 1
    6 år siden

Jeg vil evt forslå galaxy rasbora. de er flotte små fisk.

måske kan en kampfisk gå der? men det kommer jo an på hvordan det bliver indrettet med planter i vanddelen.

• Rikke C Tilmeldt: aug 2013
    Emner: 5
    Svar: 52
    6 år siden

En kampfisk kunne være flot, men guppyerne findes også i mange rigtig mange flotte farver.

• Knud P Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 20
    Svar: 366
    Akvarier: 1
    Videoer: 6
    6 år siden

Øksefisk

• Karina R Tilmeldt: okt 2013
    6 år siden

Hvor stort er det?

• Knud P Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 20
    Svar: 366
    Akvarier: 1
    Videoer: 6
    6 år siden

Karina han skriver i sin tekst, at han ikk ved det

6 år siden

Men det er nu ret relevant at skrive hvor stort selve akvariet er. Godt nok er der taget en del fra til landdelen, men der er forskel på om selve akvariet er 50 l eller 250 l.

Men jeg mener faktisk at han skrev på en andet forum at selve akvariet var på 85l? og minus 50% til land = nok omkring 40 l til fisk.

6 år siden

og er akvariet desunden heller ikke fyldt helt op, så vi er muligvis nede på 30 l? hvilket jo indskrænker udvalget af fisk.

• Morten R Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 3
    6 år siden

Ja Betina det passer meget godt med 40 Liter. Undskyld jeg ikke lige fik skrevet det i dette forum også

• Laura Kristine L Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 1
    5 år siden

guppyer XD

• Frederik Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 15
    Svar: 247
    Akvarier: 3
    5 år siden

Jeg ville nu ikke forslå guppyer da de yngler helt ukontrolleret
    Jeg ville også sige Øksefisk som Knud nævner, da de er nogle lidt små og spøjse fisk og spænde at iagttage. Nogle pansermaller til at give bunden liv, og så nogle små flotte stimefisk som Kileplet barber eller Rød neon fisk.

Svar til: Hvem skal bo her?

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...