Jakob SJakob SBruger på akvarie - danmarks største akvariegalleri
Dato: 2013-5-14

Jakob S Tilmeldt: maj 2013
Emne: 1
Svar: 1

Sugemalle

Hey folkens

Jeg har mig en sugemalle som ikke rigtig vil spise de piller jeg smider ned til den, jeg fodre den lige efter jeg har fodret fiskene men den vil ikke rigtig spise den, fiskene går amok på pillen når den lander på bunden.

Hvorfor gør den det? skal jeg fodre den med agurk i stedet for? den har gpdt nok også en rod som den kan ligge på om det gør at den ikke vil spise den pille.

Gå til sidste svar »

Svar til: Sugemalle

• Knud P Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 20
    Svar: 366
    Akvarier: 1
    Videoer: 6
    6 år siden

Prøv med en agurk eller en halv rå kartoffel

• Henrik J Tilmeldt: maj 2013
    Svar: 30
    Fotoalbum: 3
    6 år siden

Agurken er rigtig god og hvis du vil være lidt ekstra god mod mallen flækker du den lige på langs så den nemmere kan komme til det bløde indeni.
    Squash er godt og igen lige flække den så de nemmere kan nå det bløde i den.
    Almindelige frosne ærter smider du lige i en grydefuld kogende vand kortvarigt og så under den kolde hane ligesom når man koger æg,nu kan du nemt fjerne skallen rundt om den og så lige trykke lidt på den evt med en negl så den flækker så er de også gode.
    Salat er godt især hvis du gider blanchere den først altså lige en kort tur i kogende vand da den så bliver lidt blød og lettere at gå til for dem.
    Gulerødder indeholder beta-karoten som er sundt og desuden er gulerødder med til at frembringe rødlige farver i de dyr som indtager dem,jeg hakker en del gulerod i når jeg laver hjemmelavet færdigfoder til fiskene men virker også fint bare de er skrællet og så i akvariet.

Du nævner ikke hvilken malle der er tale om,nogle malle skal have træ i deres kost for at fungere og der bruger jeg Tropical pleco`s tabin som er med egetræsmel,den er rigtig god da den også har et højt indhold af spirulina alger,til almindelige maller bruger jeg Tropical green algae waffers.

Skal du have lidt sul på din malle så er de fleste maller glade for optøede frostrejer af den almindelig slags fra supermarkedet,evt trykke den lidt med fingrene når den er tøet op da den så ikke er så fast i kødet og lettere for dyrene at indtage,men pas på med dem da de fleste fisk elsker dem enten hele eller lettere knuste alt efter størrelsen på de fisk som skal indtage dem.

• Jakob S Tilmeldt: maj 2013
    Emne: 1
    Svar: 1
    6 år siden

hej jeg gav den lige en agurk igår, den er blevet rigtig glad for at ligge under den rod jeg har til den og gemme sig hele dagen, så jeg ser den ikke rigtigt, men da jeg kiggede ned til agurken idag som stod lige ved siden af roden, så havde den været der, så det var et hit til den

Jeg kan ikke huske hvad den hedder men her er et billede af den, det er taget lige da den kom i akvariet derfor alle de vand pletter på glasset

• Christina H Tilmeldt: sep 2013
    Emner: 2
    Svar: 7
    Videoer: 1
    6 år siden

Jeg fodder mine maller med multi fit grøn piller og dem er min helt vild med kan købes i maxizooo

• Knud P Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 20
    Svar: 366
    Videoer: 6
    6 år siden

En sugemalle er natteaktiv sikkert derfor jeg smider et par stykker i når lyset er slukket

• Rikke C Tilmeldt: aug 2013
    Emner: 5
    Svar: 52
    6 år siden

Jeg har læst at Mickey Mouse Platyer kan finde på at spise ens blade hvis de ikke får salat, er det almindelig iceberg salat der er tale og og kan panser maller også spise det?

Svar til: Sugemalle

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...