DebbieDebbieBruger på akvarie - danmarks største akvariegalleri
Dato: 2013-5-6

Debbie Tilmeldt: maj 2013
Emner: 2
Svar: 7
Akvarier: 1
Fotoalbum: 2

Opstarteles af en 430L

Hej =D

Jeg er forholdsvis stadigvæk ny inde for det med akvarie, og har haft en på ca. 50L i nogle mdr, som jeg godt kunne tænke mig at skifte ud med en jeg har købt brugt på 430L.

Så mit/mine spørgsmål er:
Hvordan sikre jeg mig at den er helt ren, når jeg ikke må bruge rengørings-midler?
Hvor langtid skal den stå, før jeg må begynde at fylde den op?
Og hvilke fisk kan gå sammen med mine guppyer og negeren fisk?

Håber i kan hjælpe mig med mine mange spørgsmål, og på forhånd mange tak

(Billedet er af min 50L akvarie)

Gå til sidste svar »

Svar til: Opstarteles af en 430L

• Betina S Tilmeldt: mar 2013
    Emne: 1
    Svar: 63
    Akvarier: 4
    Fotoalbum: 1
    6 år siden

vand, en svamp og en algeskraber(en skraber til et glaskeramisk komfur fungere lige så fint) men du skal lige passe på ikke at skrabe fugerne.

Det er i hvertfald lige den måde jeg har gjort akvarier rent på.

når akvariet er skrubbet ren og den er stillet på den plads den skal være, kan du begynde at fylde bundlag i og de dekorationer du har lyst til - du kan også fylde planter og vand i på samme omgang, men det er ingen skade til lige at vente en dags tid eller to, så du kan se om den måde du har sat dekorationen også ser godt ud når du kigger senere.
    men når du planter, så fyld vand i til lige akkurat bundlaget er dækket, plant de planter du vil have og så fyld vand i for resten.

Akvariet skal jo så kører ind som et nyt akvarie - når du kun har et lille akvarie så har du desværre ikke så meget filterbakterier i forhold til det der kræves af et stort akvarie, men du kan hjælpe det på ved med at tage lige fra dit lille filter og komme over i det store filter.

efter 1 uge hvor akvariet har kørt vil jeg sætte gubbierne over, og efter endnu en uge så tage neonfiskene.

Både neon og gubby er fredelige fisk, så der er mange fisk de kan gå med og med 430 l er udvalget stort.
    hvad du vil have kan vi ikke lige umiddelbart komme med bud på, men hvis jeg havde den størrelse akvarium ville jeg nok kigge på Bosemans regnbuefisk eller scalare, diamanttetra, congotetra, rødnæsetetra, måske nogle dværgchichlider såsom sommerfuglechichliden.
    Du er næsten nød til selv at finde ud af det - Jeg kan godt lide at se fisken irl, så en måde kan være at tage hen til en velforsynet akvarieforretning og så kigge fisk. derefter kan du enten slå op på smartphonen om den fisk også egner sig til dit akvarie eller skrive navnene ned og så slå op når du kommer hjem igen.

• Debbie Tilmeldt: maj 2013
    6 år siden

Mange tak.. det er kanon, at du giver dig tid til at hjælpe, det er jeg meget taknemlig for.. =)
    Jeg har hørt, at man også kan bruge eddike til rengøring, men er dog usikker på om det ville kunne gøre skade.. ?

• Knud P Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 20
    Svar: 371
    Videoer: 6
    6 år siden

Hej. Jeg har brugt eddike til mine. Og så lod jeg det tørre ind bagefter og gjorde det så rent igen og lod det tørre igen

6 år siden

Men tror bar vand er lige så godt

6 år siden

Kom til at tænke på akvarie bord, jeg har lige været oppe i det lokale dyre-center, for at høre til pris, hvor de skulle have 3500,- for et bord i 130x55 cm. hvilket jeg synes lyder rimlig voldsomt..

Kan det gøres billiger.. ?

6 år siden

Det var dyrt hvor er du fra ? Der er en tæt på løgumklostrr der har et Porsastel til 400 tror jeg det er

6 år siden

Nu er jeg ik så god geografisk, men er fra Ringkøbing..

6 år siden

uuh, det er jo den anden side af Esbjerg, det var langt.. =D

6 år siden

Ja der er et stykke vej men os en prisforskel

6 år siden

Hehe helt bestemt.. Kan skam kun give dig ret..

• Casper J Tilmeldt: apr 2013
    Emne: 1
    Svar: 6
    Fotoalbum: 1
    Videoer: 1
    6 år siden

Find et brugt på nettet. Eller et andet robust møbel kreativiteten sætter ingen grænser.

Svar til: Opstarteles af en 430L

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...